joi, 9 august 2018

Plante pentru ceai


Vă mai povesteam acum ceva timp despre cum puteţi (putem de fapt) face unele mici economii  în bucătărie. Despre crutoanele de pâine şi despre “recondiţionarea” unor alimente.

Proaspăt revenită din concediu, m-am gândit să vă povestesc în 2-3 cuvinte, despre o nouă modalitate de a economisi câţiva bănuţi şi de ce nu, de a savura un ceai sănătos şi sănătos, pentru-că da, despre ceai este vorba.

Ei bine, în ultima perioadă obişnuiam să cumpăr plante de la munte de ceai, online, de la persoane care au găsit o mica idee de afaceri şi au valorificat-o. Nu foarte ieftine , zic eu, undeva la 15 lei -200 gr plăntuţe uscate. Nimic extravagant. Doar cimbrisor, menta, muguri de brad…şi alte asemenea, dar culese din zone nepoluate.

Şi cum ultimile zile de concediu le-am petrecut la munte şi am făcut drumeţii, m-am hotărât să-mi culeg propriile plante de ceai. Aşa că, din fiecare excursie m-am întors cu o porţie de sănătate. Iar la iarnă, voi savura un ceai sanătos şi mi voi aminti de zilele de vară când colindam pe cărări de munte.


Iar economia, se ridică undeva la 50 lei . Nu este extraordinar de mare, dar nici de neglijat.

Aşa că, ori de câte ori ieşiţi în natură, nu ezitaţi să vă culegeţi singuri plantele pentru ceai.

Am adunat: cimbrişor, coada şoricelului, mentă sălbatică, sunătoare/pojarniţă, garofiţe şi margarete.

Le-am spălat şi le-am lăsat la uscat, după care le-am tăiat în bucăţi de 2-3 cm şi le-am pus la uscat, la umbra, pentru a-şi păstra culoarea.

Eu le-am depozitat în cutii de carton, însă stau foarte bine şi în pungi de hârtie sau recipient din sticlă.



Despre aceste plante se spune că :

- coada-şoricelului este întrebuinţatã datoritã efectelor ei benefice în afecţiunile digestive, enterite, enterocolite, în colicile abdominale, în bolile diareice, în tratamentul hemoroizilor. În amestec cu alte plante cu acţiune similarã, este folositã pentru stimularea digestiei în caz de hipo sau anaciditate gastricã.
- ceaiul de cimbrişor se recomandă în tusea spastică, convulsivă şi astmatică, în caz de reumatism, alcoolism, stimuleaza ciclul lunar şi secreţia de lapte la femeile care alăptează. Este, în acelaşi timp, tonic nervos şi reconfortant general. Ajută în cazul durerilor de cap, migrenelor, epilepsiei.
- ceaiul de sunatoare este cicatrizant, antiinflamator, colagog, antiseptic, astringent, antidepresiv. Uz intern - se utilizeaza in hepatite acute si cronice, colite, colicistite si ulcer, diaree, diskinezie biliara, stari depresive usoare (menopauza si persoane de varsta inaintata)
- ceaiul din petalele garofiţei este un excelent remediu în tratarea virozelor respiratorii.
- ceaiul de margarete este eficient in combaterea efectelor nocive ale afectiunilor pulomnare.




Niciun comentariu:

Stuffino Crisan, o locatie cu suflet

    4 zile fantastice în Delta Dunării .      Fiecare poveste are un început, așa că o să încerc sa o iau si eu de la început. Deși, oricum ...