marți, 22 octombrie 2019

Ciorba de legume și orez



Recunosc, abia de când m-am mutat la ”casa mea ” cum se spune, am început să fac ciorbe.  Și le fac mai light, mai ”sănătoase”, folosind de fiecare dată borș la plic. Acum nu ma înțelegeți greșit, nu că ciorba făcută de mama, aia cu găină de țară, cu bors de putina și dres cu ou și smântână nu e sănătoasă. Dimpotrivă ! E gustoasa rău și e de 1000 de ori mai bună ca a mea. Doar că mie nu mi-a reusit niciodată așa cum o face mama. Si atunci mă limitez la ciorba mea.


Prietenii de la #Podravka & #PR Avenue parcă stiau că sunt în încurcătură și mi-au venit în ajutor: mi-au trimis condimente numai bune de folosit în bucătărie, printre care și câteva sortimente de bors: cu smântână , cu verdeață.

Am regasit si plicul de vegeta clasica (plicul rosu) care se regasea mereu in bucataria noastră. Era singurul de altfel cred, care se gasea pe vremea ceausistă. Pot sa spun ca mama si acum ma suna și-mi spune ”ia și tu niste vegeta simplă, că nu mai avem” din obisnuință cred.

La reteta de astăzi am folosit vegeta cub găină și bors cu smântână, iar ciorba mea a ieșit delicioasă. A fost apreciată chiar si de kinder-ul din dotare care la fiecare bol de ciorbă are ceva de comentat ”e buna mami, dar nu e la fel de buna ca a mamaiei”


Ingrediente:


2 cartofi,
½ dovelcel,
1 morcov,
1 rosie,
1 ceapă medie,
1 ardei gras rosu,
½ telina,
o mână de orez,
sare, piper, 2 cuburi vegeta gust de găină,
1 lingură praf bors cu verdeturi,
1 mana de leustean proaspăt


Preparare:

Spălăm legumele, le curățăm de coajă (dacă e cazul) și le tăiem cubulețe. 

Punem o oală mai mare, cu 3 litri de apă la fiert. Adăugăm legumele și le lăsăm la fiert la foc mic. 

Dacă nu aveți probleme cu kg în plus sau alte probleme de sanatate care să vă împiedice să mâncați mai gras, puteți căli legumele intr-o lingură de ulei și abia după aceea să le puneți la fiert. 

După jumătate de oră, adăugăm în apă orezul și vegeta. 

Cu 10 minute înainte de a opri focul, adăugăm borsul. Mai dam câteva clocote și lăsăm să se răcorească. 

Adăugăm leusteanul taiat mărunt și servim. 

Pentru un plus de gust putem adăuga o lingură de smântână. 



S-aveți pofta !

Niciun comentariu:

Stuffino Crisan, o locatie cu suflet

    4 zile fantastice în Delta Dunării .      Fiecare poveste are un început, așa că o să încerc sa o iau si eu de la început. Deși, oricum ...