vineri, 18 octombrie 2019

Pensiunea San Gennaro Sighisoara



La începutul unui Octombrie însorit, noi, cei trei ai lu' H, ne-am hotărât să ne acordam puțin timp pentru noi și să plecăm într-o mini vacanță de 6 zile. Am străbătut țara aproape dintr-un capăt în altul aș putea spune: am plecat din Iași , am trecut prin Pitești, apoi o oprire prin Sibiu și la Castelul Zânelor despre care am povestit AICI, ne-am oprit în loc.Gârda de Sus /Apuseni/Alba, am vizitat Salina Turda și Sighișoara (despre care vom vorbi azi) și de acolo, cu bateriile încărcate, înapoi la Iași.


Sighișoara e pe cât de veche pe atât de colorată. Și vie. În cele 2 zile cât am stat în cetate, am vazut sute de turiști veseli si colorați, dar mai ales impresionați de ceea ce vedeau. Si asta într-o zi târzie de toamnaă. Nu vreau să-mi imaginez cum zumzăie cetatea în zilele de vară. 

Am avut noroc de zile cu soare, desi friguroase, așa că ne-am plimbat prin cetate în lung si-n lat. Am colindat toate straduțele, am ajuns la toate turnurile și am urcat în Turnul cu ceas (15 lei /persoana). 

Ca si obiective tintă, în Cetate poti vedea:

1. Turnul cu ceas și Muzeul Armelor (cu taxa)



2. Biserica din deal și Cimitirul evreiesc



3. Scara acoperita


4.Casa cu cerb - care de fapt este o pensiune cu un cap de cerb ce pare ”ca iese” din zidurile casei


5. Piata Cetății - centru cetății, unde gasesti terase cochete cu aer boem, magazine de suveniruri și bănci unde poti sta si admira locul




6.Turnurile și zidurile cetății- care poarta denumiri specifice timpului si care înconjoară cetatea.


In plimbările noastre, am cules si nuci dintr-un copac bătrân ce strajuia zidurile cetatii.



Am fost cazati la Pensiunea San Gennaro Centru (fac această mențiune, pentru-că mai au o locație în Cetate) .  

Primesc tichete de vacanță și pentru masa și pentru cazare.


Mancarea a fost foarte bună, porțiile generoase și gustoase.

Gaseai cel puțin 2-3 sortimente din fiecare fel : supe/ciorbe, gratare/fripturi / șnitele , garnituri ( cartofi prajiti/piure/cartofi natur/orez), pizza, salate asortate, paste și desert (clatite, papanasi, inghetate). 

Noi am avut cazare cu mic dejun inclus . Mi-a placut că la micul dejun nu-ti dădeau ei ce credeau  de cuviinta, ci aveai un meniu cu vreo 11 variante de mic dejun (omlete, ochiuri, platou cu diferite salamuri/branzeturi, lapte cu cereale, iaurturi - toate însotite de un bol cu dulceata si unt) din care îți alegeai ce vroiai sa manânci . Bineînteles plus cafea /ceai/ciocolată caldă. 

Aveai și meniul zilei undeva la 20-25 lei : ciorba/supă crema și friptura cu garnitură.

Singurul minus ar fi la salate care erau mici comparativ cu felul principal pe care-l însoțeau.

Restaurantul curat, îngrijit. Personal amabil.

Un PLUS.









Cazarea:

Însă, aceste servicii contrastează cu apartamentul în care am fost cazați, apartament în care curățenia s-a făcut pe repede-inainte (sa spun așa) .

De cum am deschis ușa ne-a întâmpinat un miros de fum de tigară, aer închis si senzația aia de murdar. Colac peste pupază, personalul de la întreținere a uitat să golească și cosurile de gunoi, praful nesters (in condițiile în care, atunci când am sunat să anunțăm că venim ni s-a comunicat că suntem așteptati să că vom avea camera pregatita intr-o oră).

Apartamentul situat la mansardă, desi utilat cu tot ce trebuie (mini frigider, plită, cuptor s.a.) nu era deloc îngrijit : canapeaua din camera principală nu se extindea (era stricată), veiozele din dormitor  erau sparte, dintr-o pernă iesea umplutura și era foarte frig.

Si in plus foarte gălăgios. Fiind situat la strada principală , se zguduia la fiecare camion care trecea pe acolo (si trafic era ). În plus in cea de-a doua seara până pe la 3 dimineata ne-au bubuit ferestrele de la muzica ce se auzea de la clubul de langa pensiune.

Locuri de parcare: 2 în fata pensiunii. Dacă nu gaseai aici, puteai parca în spatele pensiunii, în parcarea cu plata (10 lei/zi).  Noi am avut noroc si am gasit loc de parcare în fata pensiunii (probabil si nefiind sezon).



Si aici dau un mare MINUS.

Per total recomand pensiunea doar ca loc de luat masa. Cazarea lasă mult de dorit. 


Niciun comentariu:

Stuffino Crisan, o locatie cu suflet

    4 zile fantastice în Delta Dunării .      Fiecare poveste are un început, așa că o să încerc sa o iau si eu de la început. Deși, oricum ...