miercuri, 30 octombrie 2019

Mere la borcan pentru iarna


Anul acesta merele s-au făcut din belșug în livada noastră micuță.

Pe cele mai mari și mai ochioase le-am cules cu grijă , le-am învelit în ziare și le-am pus in camară să avem ce ronțăi la iarnă.
Cele mici sau care au cazut pe pamant au fost duse la o mini-fabricuta si transformate in suc.

Dar cum înca mai aveam mere și nu prea mai aveam unde sa le depozităm, am pregatit o parte din ele pentru delicioase placinte de mere, care ne vor umple casa de miresme cand afara va fi un ger de vor trosni pietrele.


Ingrediente:
mere,
scortisoara,
borcane.


Preparare:

Curatam merele de coajă și le dam prin razatoare, apoi le punem în borcanele sterilizate.
Presaram putina scortisoara deasupra și înfiletăm capacele.

Pregatim o oală putin mai inaltă decat borcanele. Pe fund asezam un prosop /cateva ziare pentru a evita spargerea borcanelor.

Punem borcanele in oala, le acoperim cu apă si le fierbem 30 minute.
Lasam borcanele peste noape la răsit în apa in care au fiert sau le invelim intr o pătura.

După ce s au racit le etichetam si le punem in camara, iar la iarna vom putea face o placinta in 2 timpi si 3 miscari.





Niciun comentariu:

Stuffino Crisan, o locatie cu suflet

    4 zile fantastice în Delta Dunării .      Fiecare poveste are un început, așa că o să încerc sa o iau si eu de la început. Deși, oricum ...