marți, 29 octombrie 2019

Tort cu crema de unt si mascarpone


Nu suntem noi chiar fani #haloween, dar parca nici sa treacă așa neobservat nu ne place. Nu sarbatorim si nu am adoptat obiceiuri americanesti. Singura chestie pe care o facem e sa decupăm bostani si sa le facem fețe simpatice. Apoi ne lăudăm al cui e mai smecher .
Eu stiu că sculptam la bostani în copilărie (pe vremea cand habar nu aveam ce e haloween ul ) si-i imprăstiam prin toata curtea cu o lumanare in interior si tare mândra mai eram de munca mea. Iar de cand avem kinder-ul din dotare, am reluat tradiția bostanilor.

Darrrrr, acum vroiam sa va povestesc despre tortul meu de haloween (sau mai bine spus tentativa de decor haloween) și uite că m-am apucat de depănat amintiri.


Ingrediente:

pt.blat:
4 ouă,
200 gr unt,
150 gr nuci (mix),
8 linguri făină ,
1 lingurită coajă rasa de lămâie,
½ lingurita sare

pt. cremă:
500 gr mascarpone, 
100 gr unt, 
100 gr zahăr,
esență migdale

pt ornat:
100 gr ciocolată amăruie, 
50 gr nuci măcinate


Preparare:

Tăiem untul (recomandat să fie la temperatura camerei ) cubulețe și-l mixăm.

Adăugăm ouăle, unul câte unul, mixand după fiecare ou adăugat.


Turnăm în ”ploaie” făina, sarea și coaja de lâmâie mixand până se încorporează complet. 

Mixul de nuci (eu am folosit migdale, caju, nuci, alune de pădure) îl sfarâmăm la robot și-l adăugăm peste aluat, amestecând cu o spatula.

Pregătim o tava (Ø24 cm): fie o ungem cu unt și o presărăm cu făină, fie punem hartie de copt.

Turnăm compozitia în tavă și dăm la cuptorul încins in prealabil, pentru 30-35 minute/180˚.

Cât se coace blatul pregătim crema.

Mixăm untul cu zahărul, până se topeste, apoi adăugăm esenta și cele 500 gr mascarpone și mixăm până la omogenizare. Dăm la rece.

Când este copt (facem testul scobitorii: întepăm blatul și dacă scobitoarea iese curată, este copt) scoatem blatul pe un gratar si-l lăsăm să se răcească.

Tăiem blatul în două părți. 

Așezam prima parte pe platou, întindem un strat generos de crema și nivelăm. Adăugăm a doua parte de blat și presăm putin. Acoperim tortul cu crema rămasă și presărăm nucile mărunțite.

Topim ciocolata - 30 secunde la microunde /pe bain marie, o turnăm într-un posh/pungă căreia îi tăiem colțul și ornăm tortul. 
Ps - să vă vină ușor să transferați ciocolata din vasul în care ati topit-o în pungă, puneți punga într-un pahar si rulați marginile. 

Eu am vrut să fac un decor cu pânză de paianjeni și 2-3 păianjeni, însă n-am reusit. Mi-a ieșit doar o tentativă de pânză .

Dăm tortul la rece pentru câteva ore, să se imprietenească aromele

Al meu nu a avut norocul asta. 
Abia am reusit să i fac o poză, că imediat ce am pus platoul pe masă spre el s-a îndreptat o furculită însoțită de strigăte de luptă ”toooooort , avem tooort....tatiiiii avem tooorrrrt ” și cam până aici i-a fost. 😅


S-aveți pofta !

Niciun comentariu:

Stuffino Crisan, o locatie cu suflet

    4 zile fantastice în Delta Dunării .      Fiecare poveste are un început, așa că o să încerc sa o iau si eu de la început. Deși, oricum ...