luni, 21 octombrie 2019

Prajitura fanta cu blat de biscuiti, fără coacere


Prietenii de la #RoStar mi-au trimis în dar un cadou dulce și aromat. Nu va imaginati cum roiam toti 3 in jurul cosului cu bunatati. Fix ca niste albine. ”Asta e al meu ...pe aia cu lamaie mi-i lasați mie sa-mi iau la scoala...mmm astia cu fibre îs numai buni pentru mine...” Nu va spun mai multe. Va spun doar că fiecare dintre noi si-a gasit preferații. 

Eu am oprit biscuiții Petit Beurre și am pregatit o delicioasă prajitură cu brânză, fără coacere. 



Ingrediente:

300 gr biscuiți Petit Beurre, 
2 pachete budincă de lămâie, 
400 gr branza de vaci, 
esență de lămâie, 
coaja rasa de lămâie, 
300 gr zahar, 
100 gr unt,
100 ml lapte,
1000 ml suc fanta/suc proaspăt de portocale


Preparare:

Într-o tavă dreptunghiulara am asezat un strat de biscuiți întregi.

Biscuiții rămași i-am sfarâmat (la robot/dar la fel de bine îi puteți sfarâma prin metoda clasică cu făcălețul sau cu ciocanul de snițele) și i-am amestecat cu untul topit, după care i-am turnat peste biscuitii intregi. 

Dăm tava la frigider și ne ocupăm de crema de branză. 

Turnăm un plic de budincă peste cei 100 ml lapte și amestecam. După ce se omogenizează turnăm crema peste brânza de vaci. 

Adăugăm zaharul, esenta si coaja de lămâie și mixăm până obținem o cremă fină pe care o întindem peste stratul de biscuiți. 

Dăm din nou tava la frigider si pregatim jeleul de portocale. 

Într-o cratiță turnăm sucul fanta /sucul de portocale proaspăt stors ( eu am folosit fanta pentru-că mai aveam rămas într-o sticlă și după cum vă mai povesteam, nu-mi place să arunc mancare ) și plicul de budincă de lămâie. 

Punem cratița la foc mic și amestecăm constant până se întărește. Oprim focul. Acoperim cratița cu o bucată de folie alimentară (să nu prindă pojghiță) și lăsăm să se răcească. 

După ce se răceste, o turnăn peste crema de brânză și dăm din nou la frigider pentru cel puțin 3 ore. 

După ce se încheagă bine, o porționăm și o servim. 

Pentru felii tăiate curat, treceți de fiecare dată cuțitul prin apă călduță. 





Niciun comentariu:

Stuffino Crisan, o locatie cu suflet

    4 zile fantastice în Delta Dunării .      Fiecare poveste are un început, așa că o să încerc sa o iau si eu de la început. Deși, oricum ...