luni, 4 februarie 2013

Tort "lamaita" / Lemon cake


Ingrediente:

blat:
7 oua,
1 cana faina (cam 250 gr)
7 linguri ulei,
7 linguri cu zahar,
1 praf de sare,
1 plic praf de copt,
2 linguri cacao
2-3 cuburi ciocolata (optional)

crema de lamaie (lemon curd):
3 galbenusuri,
200 gr zahar (de preferat pudra),
2 lamai,
1 pachet unt,
200 ml smantana
fructe daca doresti . Eu am avut 3 banane si 3 clementine.

sirop:
1 esenta lamaie,
2 linguri zahar

ornare:
1/2 lamaie,
1 bomboana de ciocolata,
20 piscoturi,
inimioare de zahar.

 Preparare:

1. Blatul:
Se separa galbenusurile de albusuri, dupa care galbenusurile se amesteca cu praful de copt si zaharul. Invartiti cu spor pana se topeste zaharul. La final se adauga uleiul si se omogenizeaza. 
Separat, albusurile, in care am adaugat praful de sare, se bat spuma. Peste albusurile spuma se adauga galbenusurile (cate o lingura, cate o lingura) si se omogenizeaza, apoi se adauga faina (amestecata in prealabil cu cacaoa). Invartim din nou, de data asta de sus in jos, incetisor.(am respectat regula asta, insa nu cred ca daca invartim altfel nu ne iese blatul. O sa experimentez la un moment dat si alte miscari). Am razuit cele 3 cuburi de ciocolata si le-am incorporat in "aluat".
Punem "aluatul" intr-o tava tapetata cu hartie de copt si dam la cuptor (incins in prealabil) la foc mediu, pana trece testul scobitorii (cam 30 minute)

2. Crema de lamaie (lemon curd):
Galbenusurile se freaca cu zaharul pana ce acesta este dizolvat, apoi se adauga coaja rasa si sucul de lamaie, untul topit in prealabil  si racit, si smantana continuand sa mixati. 
Se transfera totul  pe bain-marie si se amesteca continuu pana se ingroasa. Toata operatiunea dureaza cam 10 minute, dar o sa vi se para o vesnicie, pentru-ca trebuie amestecat in continuu. Cand e gata (are consistenta dorita)  se lasa la racit. 
Cand s-a racit, am adaugat fructele taiate bucatele mici si am amestecat .
Daca nu doriti o crema destul de acrisoara, puteti folosi o singura lamaie. 

3. Siropul pt. blat:
Am pus la fiert 200 ml apa cu zaharul si esenta. Dupa ce a dat un clocot am oprit focul si am lasat la racit.

4. Asamblare si ornare:
Se taie blatul  (eu l-am taiat in 2 bucati) si se trece la asamblare. Eu am facut tortul tot in tava in care am copt blatul. Am asezat un strat de folie, am pus primul blat, l-am insiropat, am adaugat un strat de crema, am pus al doilea blat, l-am insitopat si am dat la rece pentru 2 ore, apoi am rasturnat tortul pe platou si am ornat dupa imaginatie (care de data asta nu a fost acasa si a iesit ceva super simplu, de copii mici). 



4 comentarii:

Stefy spunea...

nota 10 pentru decor..si desi nu l-am gustat sigur si la gust ti-as da 10!!

Monya spunea...

multumesc Stefy !@!!!

Unknown spunea...

Imi plac dulciurile cu crema de lamaie, sunt fine si aromate! Tortul e grozav ;)

Monya spunea...

Multumesc Paula. SI eu prefer crema un pic mai acrisoara, se compenseaza cu dulceata din blat :P

Stuffino Crisan, o locatie cu suflet

    4 zile fantastice în Delta Dunării .      Fiecare poveste are un început, așa că o să încerc sa o iau si eu de la început. Deși, oricum ...