miercuri, 14 august 2019

Cartofi umpluti cu mozzarela si rosii , la cuptor


Despre cartofii umpluti v-am mai povestit (cartofi umpluti cu sunca si branza,  cartofi copti cu umplutura de branza si porumb). I-am descoperit acum câtiva ani, cand am luat ”un pranz de afaceri” si de atunci am tot căutat reteta perfectă . Indiferent ce umplutura am ales, de fiecare dată mi se părea mai bună ca cealaltă. Si descopar mereu noi variante. Zilele viitoare voi încerca și varianta de post (am ceva idei) . Până atunci însă vă propun să încercați această combinație de cartof cu mozzarela si rosii. Racoroasă și satioasă în acelasi timp.  


Ingrediente:

2 cartofi mai mari, 
3 cătei de usturoi, 
2 linguri ulei de măsline, 
cateva frunze de busuioc și cimbru, 
6 rosii cherry / 2 rosii ,
200 gr mozzarela, 
sare, piper

Preparare:

Spalam cartofii, îi intepam din loc in loc cu furculita și-i bagam la cuptor, la copt, pentru 30-40 minute, in functie de puterea cuptorului. 
Cartofii pot fi și fierți, însă eu îi prefer copti de două ori. Parcă au gust mai bun.

Cand sunt gata, îi lasam putin sa se racoreasca dupa care îi tăiem în jumatate, pe lungime. 

Cu o lingura, scobim miezul pe care-l punem intr-un castron și-l pasăm ca pentru piure cu puțin ulei de măsline. Avem grija sa nu rupem marginea cartofului.

Peste miezul de cartof adaugam usturoiul tocat mărunt/zdrobit, frunzele de busuioc/cimbru tocate, mozarela maruntita, asezonam cu sare si piper după gust și amestecam. 

Umplem cartofii. Deasupra infingem usor jumatatile/feliile de rosie, apoi îi bagam din nou la cuptor, pentru 20 minute. 

La jumatatea timpului, scoatem tava și presaram puțină mozzarela rasa peste cartofi. 

Pot fi serviti ca si garnitura, alături de o friptura cu putin sos de iaurt si usturoi, sau pot fi serviti ca fel principal alaturi de o salata generoasa.


S-aveti pofta !

Niciun comentariu:

Stuffino Crisan, o locatie cu suflet

    4 zile fantastice în Delta Dunării .      Fiecare poveste are un început, așa că o să încerc sa o iau si eu de la început. Deși, oricum ...