vineri, 2 august 2019

Oua de prepelita fierte in sfecla rosie si umplute


Aveam în frigider niste ouă de prepeliță, special cumpărate pentru aperitive. Initial am zis ca le fierb și le infing pe scobitori alături de rosii si câteva frunze de busuioc. Apoi am vazut cateva retete de oua fierte , vopsite cu sfecla rosie și apoi umplute. Arătau tare cochete și am zis ca le fac si eu asa, având in vedere ca este o petrecere pentru copii și sigur vor fi încantati de ouăle rosii. Nu stiu insa ce s-a intamplat: ori sfecla mea nu a fost ce trebuia, ori ...insa ouale mele au iesit cumva rozii-maronii, nicidecum rosul ala aprins pe care-l vazusem. Insa au fost gustoase și totusi de efect. Data viitoare voi incerca sa le fac cu sucul de la sfecla rosie cumparata gata fiarta.

 Ingrediente:

20 ouă prepelită, 
3 sfecle rosii medii, 
1 lingura otet, 
cateva boabe de mustar

umplutura:
1 lingura iaurt, 
1 lingura mustar, 
sare, piper


Preparare:

Fierbem ouăle de prepelita (cam 5 minute din momentul în care incepe sa fiarba apa) apoi le-am curatat de coaja.
Când se răcesc, le tăiem în jumatate și scoatem gălbenusul.

Sfecla o curătăm și o tăiem în 4 bucati / felii, apoi o punem la fiert cu 500 ml apă, boabele de muștar și otetul. Lăsăm să fiarba cam 30 minute.
Scoatem sfecla, iar in sucul rămas adaugăm jumatatile de ou. Le lasam la colorat macar o oră. 
Ale mele nu s-au colorat cum ar fi trebuit, asa ca data viitoare voi folosi sfecla fiarta cumparata, poate are ceva chimicale in plus care sa ajute la obtinerea unei culori mai vesele.

Intre timp pregătim umplutura. Frecam gălbenusurile cu mustar si iaurt. Asezonam cu sare si piper. 

Umplem fiecare jumatate de ou, asezam pe platou și decoram cu frunze de patrunjel/cimbrisor/orice altă verdeață si seminte de susan negru. 

Lasam la rece 30 minute , apoi pot fi servite.


S-aveti pofta !

Niciun comentariu:

Stuffino Crisan, o locatie cu suflet

    4 zile fantastice în Delta Dunării .      Fiecare poveste are un început, așa că o să încerc sa o iau si eu de la început. Deși, oricum ...