luni, 5 august 2019

Gem de mure



Suntem în plin sezon de  mure. Le gasim din belgus, în piete, în marketuri sau dacă mergeți spre zone de munte, pe marginea drumurilor, la vânzătorii ambulanți.
Cât sunt de sănătoase și ce beneficii au pentru noi, e de mult știut. Murele sunt considerate unul dintre cei mai sănătoși antioxidanți naturali. Un articol foarte bine documentat despre mure am gasit pe Formula As.

Anul acesta mă bucur și eu de o generoasa tufă de mure în gradină. Deși anul trecut cand am plantat-o era un firisor cam de 50 cm, anul acesta s-a dezvoltat neașteptat de mult și ne-a bucurat cu fructe din belsug. Am facut și lichior de mure, am pus și la congelator pentru iarnă câteva caserole și am facut și acest gem delicios. Și unde mai pui ca fructele se coc pe rând, bucurându-mă mult timp de ele.

O sa strâng și câteva frunze pentru ceai, sa avem la iarnă. 😉 (despre beneficiile sale, vom povesti când vom savura ceaiul, înveliti în pătură și citind o carte buna, în timp ce afară va viscoli frumos)


Ingrediente:

1 kg mure, 
1 kg zahăr, 
zeama de la 1/2 lămâie, 
1 linguriță esență migdale.


Preparare:

Modurile în care se prepară dulceața/gemul de mure (sau de orice alt fruct)  sunt multe și diferă de la o casa la alta. Nimeni nu are rețeta perfectă. În ceea ce mă priveste, sunt absolut sigură că fiecare dintre noi foloseste o rețetă care îi reuseste la sigur. 

Eu de exemplu am folosit proportia de kilogram fructe/kilogram zahar, știind că murele sunt puțin acrișoare ( e prima oară când fac dulceată de mure). Însă dulceața mi se pare puțin prea dulce, așa că data viitoare voi pune mai puțin zahăr. 

Spălăm fructele și le scurgem bine de apă, apoi le punem la fiert cu zahărul, zeama de lămâie și esența de migdale. Lăsăm să fiarbă la foc mic 15-20 minute (din momentul în care ating punctul de fierbere). 
Din cand în când, adunăm spuma formată , cu o paletă.
Oprim focum și lăsăm la răcit. 

După ce s-au răcit complet mai fierbem înca o data fructele, tot pentru 15-20 minute. Facem testul picăturii și dacă se incheagă înseamna ca este gata.

Lăsăm să se răcească și punem în borcane.




Niciun comentariu:

Stuffino Crisan, o locatie cu suflet

    4 zile fantastice în Delta Dunării .      Fiecare poveste are un început, așa că o să încerc sa o iau si eu de la început. Deși, oricum ...