vineri, 9 august 2019

Lichior de mure / Florio


Lichiorul asta de fructe (visine, cirese, mure, afine etc) făcut în casă m-a însoțit în mai toată copilăria mea. Nu exista an în care mama să nu-l facă. De cele mai multe ori din cireșe amare. Cu alcool de calitate și neapărat esență de migdale, care dă un gust aparte, puțin amărui. I se spunea cherry. Când ma lăsa să gust din licoarea dulce amăruie eram cel mai fericit copil. 
În timp însă, parcă s-a pierdut misterul care învăluia băutura miraculoasă. Zilele astea însă, având o tufă generoasă de mure în gradină, m-am hotărât să încerc să fac și eu clasicul cherry, însă nu mai știam exact rețeta. Am dat o căutare pe net sub diverse denumiri și până la urmă am găsit-o sub denumirea de florio. Ce m-am mai bucurat. Fix ca atunci când eram copil și mă lăsa mama să bag un deget în pahar, să gust.
Ce este florio de fapt? Florio este o bautura alcoolica aromata, perfecta pentru mesele in familie / alături de prieteni. Bautura trebuie sa stea 10-15 zile la macerat, asa ca trebuie preparată din timp.  


Ingrediente:

1 l alcool dublu rafinat, 
1 l vin rosu , 
1 l sirop fructe (de mure in cazul meu),
1 esenta migdale


Preparare:

Amestecam alcoolul cu vinul rosu într-o sticla. 

Adaugăm esenta de migdale si siropul de fructe (mure) si agitam bine de tot continutul. 

Eu am folosit sirop făcut în casa însa merge perfect si siropul din comert.
Pentru siropul făcut în casa am avut 1 kg de mure proaspete peste care am adăugat 1,5 kg zahar și le-am lăsat la macerat 7 zile, agitând din când în când borcanul. .

Lăsam sa se macereze 10-15 zile, timp în care agitam zilnic sticla.

Când este gata scurgem uleiul de la esenta de migdale ramas deasupra bauturii si strecuram prin tifon.

Punem licoarea în sticle și o păstrăm la loc răcoros.



Un comentariu:

Irina Andreea spunea...

Interesanta reteta! te-am adaugat pe noul meu blog ( nu mai stiam parola la cel vechi:))

poate ma adaugi si tu in lista de bloguri :https://universulcosmeticelor.blogspot.com/
Merci!

Stuffino Crisan, o locatie cu suflet

    4 zile fantastice în Delta Dunării .      Fiecare poveste are un început, așa că o să încerc sa o iau si eu de la început. Deși, oricum ...