luni, 12 august 2019

Tarta cu mure


Cea mai buna mancare este cea pe care o mananci alături de prieteni. Indiferent ce ai pe masa. O felie de pâine cu mujdei este de o mie de ori mai delicioasă alături de cei dragi (nu-i așa Laura? ) decât o friptură de struț într-un restaurant cu 'nspe stele Michelin lângă niște scorțoși în costum. Așa s-a întâmplat și cu această tartă, pregătită în grabă, într-o zi de joi, pe o furtună iscată din senin (ba mint, am primit mesaje de avertizare) care colac peste pupăză ne-a lăsat și fără curent. Toate astea însă, nu ne-au împiedicat să petrecem câteva ore povestind și râzând cu un pahar de vin și oameni faini. Să mai zic că după ploaie,  apusul a fost scăldat în lumini și culori magnifice? Spun ! Revenind la tarta noastră, tot ce pot să spun e că a fost și a dispărut de pe farfurii destul de repede. Acum, nu știu dacă or fi fost de vină murele îmbibate cu alcool (că da, e cu mure din alcool) sau atmosfera, dar nouă ne-a plăcut. Și voi mai face și altă dată, deși stiu sigur că nu va mai fi la fel de bună.

Ingrediente:

6 ouă, 
6 linguri zahăr, 
6 linguri făină (dar dacă credeți că mai trebuie, mai puteți pune),
4 linguri ulei,
1/2 pachet praf de copt,
200-250 gr mure  (eu am folosit murele rămase de la lichior, pe care nu m-am îndurat să le arunc),


Preparare:

Separăm albușurile de gălbenușuri. 

Albușurile le batem spumă, cu un praf de sare și zaharul, până când obținem o spumă care își păstrează forma (sau care nu curge dacă întoarcem castronul).

Gălbenușurile le frecăm cu uleiul, ca la maioneză, până se omogenizeaza.

Turnăm gălbenușurile peste albușuri și amestecăm cu o spatulă, cu miscari de jos în sus. 

Adăugăm treptat făina amestecată cu praful de copt. Se spune că dacă bați bine ouăle nu mai ai nevoie de praf de copt. Eu însă pun mereu

Turnăm compoziția într-o tavă, în care am pus hârtie de copt /unsă cu unt (ulei, margarina, untură etc.) și tapetată cu făină. Deasupra punem murele. Așa cum vă spuneam eu am avut mure din alcool, dar merg foarte bine și murele proaspete sau din congelator.  

Presărăm puțin zahăr.

Dăm tava la cuptorul încălzit în prealabil, pentru 40 minute la 175 grade (funcția pastry la cuptoarele electrice).

Când e gata, scotem tarta, o lăsăm să se răcorească puțin, o pudrăm cu zahăr și o tăiem. 

PS- poze ”profi” n-am , așa cum vă spuneam, am fost pe fugă, însă era musai să vă arăt și vouă ce minunații puteți face cu murele care sunt din plin în această perioadă.


S-aveți poftă !

Niciun comentariu:

Stuffino Crisan, o locatie cu suflet

    4 zile fantastice în Delta Dunării .      Fiecare poveste are un început, așa că o să încerc sa o iau si eu de la început. Deși, oricum ...