marți, 24 august 2010

Mancarica de rosii

Aceasta reteta de vara este extraordinat de racoroasa si de gustoasa. Mai ales pentru zilele de post de peste vara (postul Sf. Petru, Sf. Maria). Eu personal faca ceasta mancare ca si garnitura la carnita de zi cu zi, si mai ales pentru-ca mi place la nebunie gustul de ceapa prajita amestecata cu rosii. Va sfatuiesc sa o incercati. N-o sa va para rau.

Ingrediente
1-2 cepe
3 ardei grasi (optional) - eu am folosit un ardei iute,
1 capatana de usturoi
marar (optional)
4-5 rosii
2-3 foi dafin
4 linguri de ulei ,
sare, piper

Mod de preparare

Usturoiul se taie in feliute si ceapa solzisori. Ardeii si mararul se taie marunt si se pun intr-o cratita in care s-au incalzit 4 linguri de ulei.Se acopera cu un capac si se lasa sa se inmoaie bine.
Rosiile se oparesc 2-3 minute in apa fierbinte apoi se curata de pielita.
Se taie felii /cubulete si se adauga peste sosul din cratita si se lasa sa fiarba pana cand scade apa provenita de la rosii.(apoximativ 10-15 minute). Tot acum se adauga si foile de dafin.
Sare si piper se adauga dupa gust.
Este delicioasa servita rece si cu mamaliga. Pofta mare.

Niciun comentariu:

Stuffino Crisan, o locatie cu suflet

    4 zile fantastice în Delta Dunării .      Fiecare poveste are un început, așa că o să încerc sa o iau si eu de la început. Deși, oricum ...