joi, 5 august 2010

Orez cu ciuperci si aripioare



Desi mancarurile de post nu sunt considerate ca foarte preferate si nici foarte satioase, faceti orez cu ciuperci si veti contrazice regula. Plus ca mancarea de orez cu ciuperci nu e nici greu de facut... La mine insa nu a tinut explicatie, asa ca pentru mancaciosii care nu prea au tangenta cu postul, am facut si niste aripioare, ca si "garnitura"
Daca tineti post si vreti sa gatiti ceva care sa fie si bun si usor de facut, dar sa fie si destul de hranitor, va recomand orez cu ciuperci. Pentru a obtine mancare de orez cu ciuperci nu sunt necesare foarte multe lucruri, pentru ca sigur aveti prin camara orez si poate o conserva de ciuperci. Trebuie sa fiti atente la regulile de fierbere ale orezului si acest fel de orez cu ciuperci va fi delicios.
Ingrediente
200 g orez
200 g de ciuperci taiate (proaspete sau din conserva)
2 cepe medii
150 ml ulei
sare dupa gust
piper dupa gust
1 legatura de patrunjel

Mod de preparare:
Se spala orezul in apa rece si se pune la scurs. Se pune la calit intr-o cratita cu ulei, la foc mic ceapa taiata pestisori.
Secret  invatat de la mama mea (of mamele astea, ce ne am face fara ele??!!!?? ) Ceapa se lasa cu un pic de codita cand o curatam (asa ca in poza) pentru ca atunci cand o taiem sa ne fie mai usor sa taiem totul marunt marunt (ca eu o tai mai cam cu toporu`)
Peste ceapa calita se adauga si ciupercile care au fost curatate in prealabil si taiate felii (daca ati optat pentru ciuperci proaspete)
Intr-un vas se pune apa la fiert, iar cand clocoteste se adauga orezul, ciupercile si ceapa calite in prealabil.
Se adauga sarea si piperul si se lasa cca10 minute la foc mic si sub capac. Nu amestecati in orez in timpul fierberii, pt ca se va sfarama si se va lipi de oala.
Se serveste cald sau rece cu / fara verdeata pe deasupra.

Eu o sa incadrez aceasta reteta la produse de post, pt ca eu am postit, spre deosebire de ateii din familia mea (glumesc bineinteles !)

Niciun comentariu:

Stuffino Crisan, o locatie cu suflet

    4 zile fantastice în Delta Dunării .      Fiecare poveste are un început, așa că o să încerc sa o iau si eu de la început. Deși, oricum ...