marți, 21 aprilie 2015

Stufat de miel


Trebuie sa recunosc ca m-a macinat un pic invidia cand am vazut in diverse surse (reportaje tv, reviste, etc.) ca majoritatea romanilor vor avea pe masa de Paste stufat de miel. In capul meu se invartea o reteta complicata, cu o preparare pe masura. Am studiat "problema" si-am constatat ca e destul de simplu: ceapa si usturoi verde sa ai. Si carne de miel, bineinteles. 
Iar reteta e chiar delicioasa. Va provoc sa o incercati. 


Ingrediente:

aprox 700 gr carne de miel (cu os),
25 fire usturoi verde,
20 fire ceapa verde,
1 legatura patrunjel verde,
1 legatura marar verde,
100 ml ulei,
2 linguri bulion, 
1 lingura condimente (rozmarin, cimbru, nucsoara, sare, piper),
1 lingura faina grau


Preparare:

Spalam carnea si o taiem in bucati potrivite. 

Curatam ceapa si usturoiul si le taiem rondele. 
Sfat: pentru un stufat reusit cantitatea de usturoi verde trebuie sa fie mai mare decat cea de ceapa. 

În ulei încins prajim pe toate parţile carnea de miel apoi turnam o cana de apa calda si o lasam sa se inabuse, acoperind vasul cu un capac, pana cand carnea va fi bine patrunsa.

Calim ceapa si usturoiul  intr-o tigaie  apoi le adaugam peste carnea de miel. 

Adaugam bulionul si faina dizolvata in apa fierbinte. Condimentam dupa gust. 

Mai lasam sa dea 2-3 clocote si oprim focul. 

Stufatul de miel se serveste cu patrunjel verde si marar, tocate marunt, presarate din belsug. 

Noi l-am servit cu piure de telina si a fost delicios. 




2 comentarii:

Unknown spunea...

Sincera sa fiu si eu,nu am facut niciodata si nici cand era pregatit de mama,pentru ca nici la varsta pe care o am,inca nu m-am impacat cu acest amestec de multa ceapa si usturoi verde.
Pup Monica!

Monya spunea...

Lubita, ai dreptate. Cred ca trebuie sa fii fan ceapa /usturoi sa ti placa stufatul.
Pupici !

Stuffino Crisan, o locatie cu suflet

    4 zile fantastice în Delta Dunării .      Fiecare poveste are un început, așa că o să încerc sa o iau si eu de la început. Deși, oricum ...