vineri, 30 mai 2014

Tagliatelli cu sos de hrean, marar si oua de prepelita


Cand esti in criza de timp sau cand nu stii ce sa gatesti, apelezi mereu la paste, nu-i asa?! Cel putin in cazul meu asa se intampla mereu. Pastele sunt ideea salvatoare. Se fac rapid si poti combina fel de fel de sosuri: sarate, picante, dulci, albe. rosii, verzi si tot asa. Cu carne, cu peste, cu legume, ba chiar si pe post de desert cu fructe , cu nuci...nu-i asa ca am dreptate?
Dintre toate, preferatele mele sunt cele picante. Asa ca de data asta , am ales paste cu sos alb , de hrean. 

Ingrediente:

1 punga tagliatelle (400 gr),
10 oua de prepelita,
50 gr unt,
1 lingura de faina grau,
300 ml lapte,
2 linguri de hrean, ras pe razatoarea mica,
100 ml smantana,
sare,
piper alb macinat,
1 legatura zdravana de marar.


Preparare:

Punem un vas cu apa la clocotit. Adaugam si 1 lingurita de sare. Cand apa clocoteste, adaugam pastele si fierbem dupa instructiunile de pe pachet. In cazul meu fix 4 minute. Dupa ce au fiert, le trecem prin jet de apa rece.

Punem ouale de prepelita la fiert timp de 4 minute. Dupa ce fierb, scurgem apa fierbinte si adaugam apa rece(cica asa se curata mai usor). Le lasam 2-3 minute dupa care le curatam de coaja. Le lasam la racit.

Intre timp, topim untul intr-o cratita. Adaugam mararul  tocat marunt si calim 30 secunde, apoi adaugam faina si mai lasam pe foc un minut , amestecand mereu.

Incepem sa adaugam laptele putin cate putin amestecand neincetat, pana sosul incepe sa dea in clocot.

Adaugam hreanul ras si lasam sosul sa fiarba 10 minute la foc mic.

Spre final, adaugam si smantana, condimentam dupa gust cu sare si piper si lasam sa mai dea 2-3 clocote.

Asezam pe farfurie pastele fierte, peste care turnam cu generozitate sos de hrean . Punem si cate 2-3 oua de prepelita (intregi sau taiate in jumatati) si servim. 

Sunt pur si simplu delicioase.


Un comentariu:

Stefy spunea...

la asa paste, vin si eu neinvitata!!!

Stuffino Crisan, o locatie cu suflet

    4 zile fantastice în Delta Dunării .      Fiecare poveste are un început, așa că o să încerc sa o iau si eu de la început. Deși, oricum ...