luni, 12 mai 2014

Crema de zahar ars cu stafide si arome din copilarie


La noi a fost week - endul  cremei de zahar ars. Si sambata si duminica am avut acelasi desert. Reloaded. La cerere. Ce-i drept, nici nu am mai facut de muuulta vreme. Si mi-am reamintit cat de simplu si de bun e. La fel de bun ca in copilarie. Parfumat, delicat, nepretentios.  
Nooo, cat de simple erau toate. Si cat de bune. Iar acum, ne complicam cu deserturi sofisticate, ingrediente greu de gasit, proceduri complexe (nu ca n-ar fi bune...dar parca uneori avem nevoie de o pauza , de un moment de respiro , de ceva simplu si bun). Cel putin eu, uneori imi doresc sa traiesc macar cateva zile in vremea bunicii, simplu si curat, fara net, fara modernism, fara nebunia zilelor de acum cand n-ai timp sa respiri, cand esti mereu in concurenta cu vecinul....

Asa ca, va invit si pe voi sa incepeti saptamana intr-un mod dulce si cremos. 
Cu crema de zahar ars. 


Ingrediente:

8 oua,
1 litru lapte,
250 gr zahar, 
50 gr stafide aurii,
2 lingurite zahar vanilat,
1/2 lingurita esenta de vanilie.


Preparare:

Intai de toate caramelizam 8 linguri de zahar si "tapetam" o tava cu el. Nu va speriati daca o sa iasa putin fum, asa se intampla cu zaharul cand se topeste.

Separam ouale. Albusurile le batem spuma, iar galbenusurile le frecam cu zaharul (si cel normal si cel vanilat) pana se topeste.

Turnam laptele peste galbenusuri si omogenizam.

Adaugam si esenta de vanilie. Omogenizam din nou.

Adaugam si albusurile spuma si amestecam.

Turnam compozitia in tava tapetata cu zahar ars. Punem si stafidele.

Tava cu crema de zahar ars in devenire o punem in alta tava cu apa si o dam la cuptor, la foc iute, pentru aproximativ o ora (pana prinde o culoare galben aramie si devine gelatinoasa).

Lasam la racit si servim.


Pofta mare !

Niciun comentariu:

Stuffino Crisan, o locatie cu suflet

    4 zile fantastice în Delta Dunării .      Fiecare poveste are un început, așa că o să încerc sa o iau si eu de la început. Deși, oricum ...