joi, 15 mai 2014

Cornuri fragede cu aluat cu zer si gem de prune

Pe o astfel de vreme, cu ploi torentiale, pe ici colo si ceva grindina, cu tunete si fulgere ca in mijlocul verii, ce poate fi mai potrivit decat sa incingi cuptorul si sa plamadesti un desert delicios? Si toata casa sa miroasa a dulce, a copt? 


Ingrediente:

aluat
800 gr faina,
drojdie proaspata( cat o nuca),
1/2 lingurita sare,
5 linguri zahar,
350 ml zer ,
100 gr unt

pt. umplutura
gem de prune


Preparare:

Am incalzit putin zerul dupa care am adaugat drojdia. 

Intr-un lighean am pus ingredientele uscate (faina, zaharul, sarea).

Am facut o adancitura in mijloc si am turnat zerul . 

Am amestecat toate ingredientele  apoi am adaugat  untul (la temperatura camerei, moale adica).

Am framantat pana ce am obtinut un aluat elastic. 

Am lasat la crescut pana si-a dublat volumul. 

Am pudrat masa de lucru cu putin faina si am intins foi din aluat. Le-am taiat in triunghiuri  cam de marimea palmei (latura mare). 

Am pus (tot pe latura mare - baza triunghiului cum se spune) un strat generos de gem de prune , productie proprie. 

Le-am rulat destul de strans, le-am asezat in tava si le-am dat la cuptorul incins cam 30 minute. 

Inainte de servire le-am pudrat cu zahar vanilat. 





Postarea participa la Provocarea virtual hug lansata de Cristina. 
Cu dedicatie pentru Cecy si-al sau blog cu de toate pentru toti, unde am gasit o reteta de aluat cu zer (ceea ce ma interesa pe mine adica) explicita si detaliata. Multumesc. 



3 comentarii:

Cecy spunea...

Ma bucur ca ti-a placut reteta. Au iesit f bine cornurile

Andreea Dianu spunea...

Va asteptcu drag pe blogul meu la un concurs minunat :)
http://pasiunepentrubucatarie.blogspot.ro/2014/05/castiga-o-tableta-si-conserve-sanatoase.html

Andreea Dianu spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.

Stuffino Crisan, o locatie cu suflet

    4 zile fantastice în Delta Dunării .      Fiecare poveste are un început, așa că o să încerc sa o iau si eu de la început. Deși, oricum ...