vineri, 1 martie 2019

Ardei umpluti cu hrisca , la cuptor



E prima oară când mănânc hrișcă . Nu pot să spun ca m-a cucerit sau ca are vreun gust aparte. Dimpotrivă. Parcă n-are niciun gust, însă compenseaza cu proprietățile sale . 
Cu toate acestea, voi mai incerca retete cu hrisca și de acum incolo, mai a les ca am aflat ca in diete este foarte recomandata, si după cum mă stiti, ma lupt cu vreo 5 kg in plus care nu vor sa plece de bunavoie.
Si , sa nu par egoista, mai adaug și una bucata sot cu gastrită si alte probleme ”d-ale stomacului”, care momentan manâncă doar fierturi de cereale și ceva carne .


Hrişca este bogată în vitaminele E, B1 şi B2, dar şi în proteine, carbohidraţi, fibre, fosfor, magneziu, cupru, zinc, mangan, seleniu şi fier.
Beneficiile pentru corp oferite de hrisca: 
nu contine gluten, deci poate fi consumata si de persoanele care prezinta intoleranta la acesta.
stabilizeaza tensiunea arteriala, previne aparitia si impiedica evolutia ischemiei cardiace si a tromboflebitei.
contribuie la curatarea ficatului si a bilei de toxine. Este un tonic hepatic si un aliat contra litiazei biliare (pietrelor la fiere).
contribuie la sanatatea parului, oaselor si unghiilor, le intareste si le face mai puternice.
scade presiunea arteriala si colesterolul.
ajuta la eliminarea excesului de apa din corp.
tine glicemia sub control.
protejeaza celulele de degradare si imbatranire prematura.
ajuta la functionarea sistemului digestiv.
sprijina efortul de pastrare al siluetei sau de eliminare a kilogramelor in plus.
îmbunatateste memoria si capacitatea de concentrare.
contribuie la reducerea riscului de a face numeroase forme de cancer: colo-rectal, gastric, esofagian.


Ingrediente:

200 gr hrișca,
½ ardei gras,
2 tije telină,
2 ardei grasi,
Sare, piper


Preparare:

Am pus hrisca de seara la inmuiat , în apă.

Dimineata am scurs puțina apă care a mai rămas.

Am tăiat legumele cubulete si le-am pus peste hrisca. Am condimentat cu sare si piper.


Am tăiat ardeii în jumătate și i-am curatat, după care i-am umplut cu hrișcă.I-am asezat în tavă si i-am lasat la cuptor pentru o oră si vreo 20 minute.

I-am servit cu o lingură de iaurt. 




Niciun comentariu:

Stuffino Crisan, o locatie cu suflet

    4 zile fantastice în Delta Dunării .      Fiecare poveste are un început, așa că o să încerc sa o iau si eu de la început. Deși, oricum ...