miercuri, 6 martie 2019

Tort cu blat de biscuiti, mascarpone si jeleu de visine


Ca în fiecare an, la începutul lunii martie, îmi sarbatoresc mărțisoara (sau baba după cum spune ea). Pe mama adica. E nascută la început de lună, la început de primavară. Și cum e și normal,  nicio petrecere fără tort. Dacă anul trecut am ales sa fac un tort raffaello, anul acesta am mers pe varianta super rapidă (lipsă de timp) și am pregătit un tort fără coacere, cu blat de biscuiți și ciocolată. Cu ocazia asta, am ”reciclat” si 2 pachete de  biscuiți rătăciți prin dulap dar și un borcan mare de ouă și bomboane de ciocolată.


Ingrediente:


300 gr biscuiți petit beurre,
în jur de 300 gr ciocolata (bomboane, ouă de ciocolată, ciocolătele diverse rămase de la kinder ul din dotare),
50 gr unt,

250 gr mascarpone,
200 ml frisca lichida,

250 gr vișine (congelate),
2 plicuri gelatină


Preparare:

Sfărâmam biscuiții, fie prin metoda clasică (pusi în punga si batuti bine cu facaletul/ciocanul de snitele) fie cu ajutorul unui robot de bucatarie. 

Topim untul și ciocolata (la bain maries au la microunde ) după care îl turnam peste biscuit și amestecam bine. 
Puteți pune doar unt. Eu am ales sa pun și ciocolată, pentru-ca, asa cum va spuneam la inceput, adunasem foarte multe jumătăți de ouă de ciocolată și alte ciocolătele de toate felurile primite de kidoo sau incepute si lasate pe masă  că ”nu mi place gustul”.

Punem biscuiții în tava de tort (eu am folosit o tava cu fund detasabil, 24 cm diametrul) și-i presam cu un pahar /borcan, apoi dăm la frigider până pregătim restul ingredientelor.

Frisca o batem bine cu mixerul, iar cand se întăreste adaugam branza mascarpone. Amestecăm din nou. 
Punem gelatina (care a stat la inmuiat 10 minute , apoi am incalzit o putin) , omogenizam și turnam peste blatul de biscuit. Nivelam cu spatula si dam din nou la frigider.

Eu am făcut jeleu de vișine congelate . Am vrut o aroma mai acrisoara .
Am blenduit visinele, după care le am fiert 2 minute cu gelatina (asa scria pe pachet). 
Am lasat să se răcorească , după care am turnat jeleul peste crema de mascarpone. 

Am dat tortul din nou la frigider peste noapte. A doua zi, am asezat tortul pe platou si am scos forma detasabilă. Am ornat cu felii de portocala.

Daca nu va permite timpul, puteți grabi procesul de inchegare, punând tortul la congelator. 

Pentru a tăia cât mai uniform si mai drept feliile, folositi un cuțit cu lama lunga, pe care l treceti prin apă. 




Niciun comentariu:

Stuffino Crisan, o locatie cu suflet

    4 zile fantastice în Delta Dunării .      Fiecare poveste are un început, așa că o să încerc sa o iau si eu de la început. Deși, oricum ...