miercuri, 6 martie 2019

Pasca cu ciocolata si iaurt, fără aluat



Anul acesta am fost mai harnica decât prevede legea. A fost primul Paște petrecut ”la noi acasa” și am vrut sa fiu și eu gospodină. Să miroasă și în casa mea a cozonac , a pasca , a friptura. Nu va imaginati acum ca m-am apucat de împletit la cozonaci.Nuuu, asta face mama ! La cuptorul cu lemne. Eu doar m-am alintat cu cateva încercari de pasca ”modernă”. Spun modernă, pentru ca mama face doar clasica pasca cu aluat , brânză și stafide. Absolut delicioasă, însă .... parcă mai simti nevoia sa incerci si ceva nou din când în când. 

Că așa suntem noi aștia tineri , nu ne mai place mâncarea cu care am crescut ( citat :) ) 


Ingrediente:
1000 gr iaurt,
8 oua,
200 gr unt,
8 linguri faina,
8 linguri gris,
200 gr zahar,
200 gr ciocolata,
1 plic praf de copt.


Preparare:

Separam albusurile de galbenusuri, apoi batem albusurile spuma.

Intr-un alt bol mixam galbenusurile cu zaharul si untul la temperatura camerei.

Presărăm grisul peste iaurt și amestecam. Turnăm compoziția peste crema de gălbenusuri.

Incorporam albusurile batute spumă.

Adaugam faina amestecata cu praful de copt și amestecam din nou cu spatula, cu miscari circulare de jos in sus.

Oprim câteva linguri de compozitie în alt bol.

Topim ciocolata și o lăsăm puțin să se răcorească, apoi o încorporăm in compozitia de ouă si iaurt. 
Eu am avut ciocolată de la ouă de ciocolată (kinderul din dotare vrea doar surpriza) , dar puteți folosi orice fel de ciocolată vă place (chiar și fulgi).

Într-o forma cu peretii detasabili, acoperita cu foaie de copt, Punem întâi compoziția albă, fără ciocolată iar în mijlocul ei turnăm restul compoziției (cea cu ciocolata). Dam tava la cuptorul preincalzit, pentru aproximativ 40 minute la 180 grade. 

Când se rumenește frumos la suprafață, scoatem din cuptor, lăsăm câteva minute să se răcorească și o asezam pe platou. 

Pudrăm cu zahar și servim. 

Deși reteta este de ”pasca” cred că poate fi pregătită în orice perioadă a anului când vreți ceva dulce, gustos și ușor de făcut.



S-aveți pofta !

Un comentariu:

Anonim spunea...

Buna,
arata foarte bine pascuta dar nu am inteles loldin reteta cand adaugam crema de galbenusuri si cum ai facut de a iesit galbena pe margine si ciocolata inauntru. Multumesc frumos. Erika

Stuffino Crisan, o locatie cu suflet

    4 zile fantastice în Delta Dunării .      Fiecare poveste are un început, așa că o să încerc sa o iau si eu de la început. Deși, oricum ...