luni, 18 martie 2019

Prajitura cu caise


Asta toamnă am pus la congelator destul de multe caise (vreo 6 kg mai exact), pentru-ca tarta cu caise e dulcele preferat al kinderului din dotare. Facând putina ordine prin mfrigider, mi-am dat seama ca anul asta n-am facut destul de des tarta și ca mai am cateva pungi cu fructe, asa că imediat am trecut la treaba.


Ingrediente:

caise din congelator (in jur de 30 jumătăți),
6 ouă,
6 linguri ulei,
6 linguri zahar, 
10 linguri făină, 
2 linguri gris, 
esenta vanilie, 
200 gr lapte cocos.

opțional: bucătele de ciocolată.


Preparare:

Separam albusurile de galbenusuri. 

Galbenusurile le frecam cu uleiul. 

Albusurile le batem spumă împreuna cu zaharul. 

Cand crema se intareste adaugam laptele de cocos. 

Adaugam albusurile și amestecam. 

Turnam făina cernuta și omogenizam. Dacă vi se pare că e prea moale compozitia, mai adaugati făina.

Punem și esenta . 

La final adăugăm bucățele de ciocolată și amestecăm din nou.

Tapetam o tava cu hartie de copt și turnăm compozitia. 

Deasupra punem jumătățile de caise, cu fața în jos. Presărăm grisul deasupra (e opțional, insa eu pun putin gris pentru a se forma o crusta crocanta).

Dăm tava la cuptorul încins în prealabil , pentru 60 minute . 




Niciun comentariu:

Stuffino Crisan, o locatie cu suflet

    4 zile fantastice în Delta Dunării .      Fiecare poveste are un început, așa că o să încerc sa o iau si eu de la început. Deși, oricum ...