luni, 25 martie 2019

Chec de post cu leurdă


Zilele acestea, în ton cu primavara de afară, m-am gandit că ar cam fi timpul să fac curățenie și ordine și prin congelator.Și bine am făcut. Pe unul din rafturi, înghesuită bine-bine, în spatele altor pungi și caserole cu de toate, am gasit o pungă cu leurdă. Pusă de anul trecut, cu gândul de a mă bucura de aroma ei și după ce nu mai avem frunze proaspete. Se pare însă că am uitat de ea. În curând apare leurda proaspătă prin piețe și păduri și voi face provizii noi cu siguranță, însă nici pe asta nu mă îndur să o arunc așa că i-am găsit un rost. 
Ce a ieșit, vă las pe voi să vedeți, și poate, măcar de curiozitate veți încerca reteta. Ingrediente puține, preparare rapidă, gust fenomenal de usturoiat.


Ingrediente:

o mână zdravănă de frunze de leurda, 
câtiva curpeni (sau sparanghel sălbatic cum i se mai spune) – opțional,
250 ml apă minerală, 
aprox.300 gr făină (dacă vi se pare că aluatul e prea subțire, mai puneți făină), 
10 gr drojdie uscată, 
2 linguri semințe de in – opțional,
3 linguri ulei,
sare, 

  
Preparare:

Punem leurda în vasul de blender și adăugăm puțină apă, apoi o mixăm până se face pastă.

Într-un castron, punem pasta de leurda, sarea, apa minerală, uleiul și drojdia.

Amestecăm, după care adăugăm făina cernută.

Omogenizăm compoziția, după care adăugăm semințele de in (doar dacă vă plac).

Pregătim tava de chec, punem hartia de copt și turnăm compoziția.

Deasupra, punem și câteva tije de sparanghel sălbatic (sau curpeni, cum li se spune în zona mea). Nu-i musai, dar mi s-a părut că arată mai interesant . Și văzusem un chec aperitiv cu sparanghel care arăta fenomenal, însă mi-s destul de zgârcită de fel și am preferat sparanghelul autohton ce crește în grădina mea.


S-aveți poftă !

2 comentarii:

Silvina spunea...

Se poate apă plată? Mulțumesc

Monya spunea...

Bineinteles ca se poate folosi și apa plată.

Stuffino Crisan, o locatie cu suflet

    4 zile fantastice în Delta Dunării .      Fiecare poveste are un început, așa că o să încerc sa o iau si eu de la început. Deși, oricum ...